środa, 1 października 2014

"Bądź Paryżanką, gdziekolwiek jesteś."



"Biorę udział w konkursie "Bądź Paryżanką i... wygraj", z okazji premiery książki "Bądź paryżanką, gdziekolwiek jesteś" Anne Berest, Caroline de Maigret, Audrey Diwan, Sophie Mas. To napisana z humorem i sporą dawką (auto)ironii książka pełna błyskotliwych i oryginalnych porad i spostrzeżeń. To szansa by wraz z  Caroline de Maigret przenieś się do inspirującego świata mody, muzyki, filmu, literatury i kuchni. To recepta na to jak stać się kobietą odważną, niezależną i interesującą, akceptującą jednocześnie swoje słabe strony.."




Do tej pory Francja, kojarzyła mi się jedynie z wieżą Eiffla, croissantami i francuskim pocałunkiem. Po tej książce zmieniłam jednak zdanie. Zauważyłam, że Paryżanki to nie tylko kobiety w stylu Coco Chanell. Bycie Paryżanką to coś więcej - nawyki, pasje, styl życia.

"Bądź paryżanką, gdziekolwiek jesteś" zachwyca już samą okładką. Cztery uśmiechnięte, świeże kobiety, pobudzają mnie i zachęcają do sięgnięcia po książkę niczym poranny, rześki wiatr. "Weź mnie, jestem czymś więcej, niż ładną okładką!" - krzyczy do mnie. 

Najbardziej zachwycił mnie rozdział, dotyczący paryskiego stylu i szyku. Po jego przeczytaniu odezwał się głos w mojej głowie mówiący "Tak- chcę nosić dżinsy, za duży, ciepły sweter i trencz, zamiast ciepłej kurtki! Chcę być taka jak paryżanki!".


Czy jednak wszystko w paryżankach jest takie świetne? Snobizm, wyrachowanie, zmienność nastrojów? Tylko po lekturze tej książki dowiecie się, jak to z nimi jest naprawdę.

Bardzo chciałabym zdradzić Wam wszystkie tajemnice tej książki, ale byłby to grzech z mojej strony. Same musicie ją przeczytać i poczuć jej niezwykły klimat.


Tej książki się nie czyta, o nie - ją się smakuje, niczym francuskiego szampana podawanego z kostkami lodu. Czytane zdania pobudzają wyobraźnie, a fotografie wprowadzają nas w typowy, francuski klimat.




Au revoir! :)

6 komentarzy:

  1. dzieki za ta recenzje , od dawna szukam czegos co by polaczylo przyjemne z pozytecznym :)
    >> NOWA NOTKA mój blog <<

    OdpowiedzUsuń
  2. zaciekawiłaś mnie tą książką plus super wpis

    _manekineko_
    blogmanekineko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz bardzo ładny design i fajnie to wygląda.
    Będę wpadać ;)
    Zaobserwowałam i czekam na uczciwy rewanż. ;)
    http://dyaara.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam wszelkie poradniki stylu, książki opisujące życie innych... a paryskość bardzo mnie fascynuje.

    http://fajna-sprawa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj przydałoby mi się przeczytać tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i obserwację. Motywuje mnie to do dalszego rozwoju. Buziaki, Ewelina